The Joy of Matcha





Onlangs kreeg ik een pakketje van The joy of matcha . Dit is mijn allereerste ervaring met matcha en deze is me toch bevallen vandaar dat ik dit graag wil delen met jullie.




Wat is matcha eigenlijk?
Matcha is een eeuwenoude Japanse thee. Het word ook aanzien als een soort meditatiedrank al dan niet met een theeceremonie voorafgaand.

Wat is er zo speciaal aan Matcha?
De herkomst en de productiewijze van deze groene thee.




Hoe word matcha gemaakt?
Het wordt gemaakt van de theeplant Camellia Sinensis. De verschillende manieren waarop de theeblaadjes behandeld worden, zijn bepalend voor de kwaliteit. Er is slechts een kleine Japanse elite die in staat zijn kwalitatief hoogstaande matcha te produceren. Matchavelden zien er ook helemaal anders uit dan gewone theevelden. Ook dienen de blaadjes 4 weken voor oogst afgedekt te worden en krijgen ze 90% minder zonlicht. Hieronder te zien op de foto’s. Doordat ze minder zonlicht krijgen maken de blaadjes intensief Chlorofyl aan en produceren de blaadjes zeer veel aminozuren.






Waar is matcha goed voor?
Matcha behoord tot de groene theesoorten en zou de allergezondste moeten zijn. Matchathee is een antioxidant en is zeer gunstig voor de lever en nieren. Ook zorgt matcha dat de bloedsuikerspiegel, cholesterol niveaus,.. kunnen verlagen. Matcha thee zou 3x meer efficiënter zijn dan de gewone groene thee tegen bacteriën, virussen en schimmels. Deze thee werkt ook zeer ontspannend. Er is nog niet heel veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan dus de voordelen zijn zeker geen garanties. Ook zou matcha kunnen helpen bij het afvallen.

Hieronder kan je zie hoe je een klassieke matcha thee maakt.

Uiteraard start met water te koken, per thee moet je ongeveer 80ml water rekenen.
Neem dan 1/2de theelepel matcha en doe het in een matchabowl (ik heb momenteel er nog geen aangekocht) dus ik heb iets gelijkaardig genomen uit mijn keuken.




Roer met de matchakwast de matcha open.




Daarna giet je 80ml NIET KOKEND water er aan toe en dan roeren maar! Niet gewoond roere, maar probeer in een M of W vorm te roeren. Dit duurd een 15 a 30 seconden. Je zal een beetje schuim aan de kant te tevoorschijn komen.






Voila, hij is nu klaar om van te genieten. Ik raad aan om dit ook alleen op je gemak te doen en echt genieten van het NU moment, geloof me je zal er van genieten. Het is wel een heel uitgesproken smaak en je moet er wel van houden. De smaak is ook afhankelijk van de rijping van de bladeren, jonge bladeren zijn zoet en de oudere bladeren zijn meer kruidig. Drink ik het graag om dat het superlekker is? Neen! Maar ik geniet wel van het ritueel en het moment van het drinken, ik vind het ook niet vies maar je kan het ook niet vergelijken met een gewone thee. Het voordeel is dat het nog eens gezond is maar dat heb ik hierboven al verteld ☺️. Ondertussen kan je met matcha heel veel doen, kijk maar eens op hun Website! Er bestaat al matcha latté, matchaijs,...




Om even op de koppen terug te komen deze staan momenteel in promo, indien je interesse hebt kan je nu voor een voordelige prijs een setje aanschaffen.




Uiteraard bieden tegenwoordig veel theewinkels deze matcha aan, al raad ik aan om ze goed te vergelijken en de oorsprong te bekijken, er is namelijk heel veel verschil in en sommige prijzen swingen onnodig te pan uit vandaar dat ik the Joy of matcha gekozen heb om voor het eerst te testen en denk dat ik goed zit.




Indien jullie het ook gebruiken of testen laat me zeker weten wat jullie ervan vonden. Je kan the joy of matcha ook volgen op Instagram

Liefs

Nathalie

P.S.: Love yourself and drink Matcha!






Disclaimer: Alle blogs die geschreven worden op My world & things i like zijn enkel en alleen mijn persoonlijke bevindingen en geen betalende opdrachten, indien dit wel zo is zal dit duidelijk vermeld worden. Ik ontvang soms promopaketten maar ga enkel publiceren wat ik zelf leuk vind vandaar ook de naam van de blog: My world & things i like! Dit zal dan ook nooit veranderen. Ook de meeste zaken die ik publiceer zijn aangekocht door mezelf al dan niet met een fixe korting. Ook daar selecteer ik enkel de zaken die ik leuk vind en met jullie wil delen. Bij vragen en of opmerkingen, aarzel niet mij te contacteren. Ook alle foto’s die gebruikt worden zijn door mezelf gemaakt of door het merk zelf waar ik toestemming voor heb ze te publiceren. NJOY Reading!  💕🌸

Reacties

Populaire posts