Ollibolli @ Appelsveer





Afgelopen dinsdag was het persvoorstelling bij Appelsveer te Appels voor de lancering van hun gloednieuw ijsmerk. Olivier Van De Meerssche, Chef-kok van Appelsveer is al jaren gekend in Dendermonde en omstreken. Hij is ook zeer gekend in de horecawereld voor zijn sublieme kookkunsten.








Hoe het allemaal begon:
Enkele jaren geleden had appelsveer het idee om een ijskraam op de dijk te plaatsen met hun zelfbereid ijs. Dit was uiteraard een succes met de voorbijgaande wandelaars, fietsers en ja, zelfs al vaste klanten die speciaal voor een ijsje naar hen kwamen. Ze merkten dat klanten echt vers ambachtelijk ijs wel wisten te waarderen en wouden hier verder mee aan de slag.




Niet veel later hebben ze een stuk aanbouw van het restaurant omgetoverd tot een ijshuisje, waar je terecht kan voor een lekker ijsje en een al dan niet warm/koud drankje, je kan dit nuttigen op het gezellig terras midden in het groen. Een echte oase van rust en dat met een ijsje op een zonnige dag, wie wil dit niet? Toen kwam de vraag heel snel of ze ijs konden meenemen naar huis. Deze vraag kwam niet alleen van klanten maar ook van tal andere horeca- & delicatessenzaken kwamen met deze vraag. Vandaar dat Olivier en Heidi op het idee gekomen zijn om hun eigen ijslabel te lanceren en deze week was het zo ver.






Zoals jullie misschien al gezien hebben op mijn instagram en facebook afgelopen week noemt het nieuwe merk: OlliBolli. Deze naam is niet zomaar gekozen Olivier had als kind de bijnaam Olli of bolli, ze hebben dit samengevoegd tot OlliBolli ambachtelijk ijs. De afbeelding van de jongen op het etiket is ook niet zomaar random gekozen. De foto is genomen vroeger op de plaats waar Appelsveer gevestigd is nu en was dan ook zeker passend en origineel in dit concept.






Momenteel zijn er een 8-tal smaken te verkrijgen in de kleine potjes. In het ijshuis zelf zie je zoals hieronder dat er een uitgebreide keuze is. Die kan je momenteel ook meenemen per halve liter en meer. Het ijs word door hun zelf gemaakt zodat ze de kwaliteit hoog kunnen houden. Alle smaken zijn 1 voor 1 bereid met vers fruit, speculoos van La confiance, chocolade van callebaut en ga zo maar door. Geen arty farty zoals Olivier zou zeggen. Er zijn nog veel unieke smaken op komst maar deze ga ik niet verklappen, daar ze je echt zelf moet gaan ontdekken. Ook word er gedacht aan een suiker- en lactosevrije versie zodat iedereen kan meegenieten van dit grootmoeders roomijs.






Ondertussen zijn er ook al verdelers per deelgemeente in Dendermonde. Vanaf Pasen kan je bij hen ook terecht voor dit lekkere ijs. Hieronder alle gegevens van de voorlopige verdelers, deze lijst zal nog serieus groeien in korte tijd. Je kan onder geval hier al terecht op onderstaande adressen of bij Appelsveer zelf.



BarBuur
Sint-Gillislaan 123a
9200 Sint-Gillis-Dendermonde




Eetkaffee De Kille
Killestraat
9220 Hamme

Klik op de links om rechtstreeks naar de website te gaan.
Vergeet niet los van hun ijs is er een heerlijk restaurant waar je kan genieten van een zalige lunch of diner. Neem zeker een kijkje op hun website of Facebookpagina.

Ik heb uiteraard zelf het ijs al meerdere malen gegeten en kan niks anders zeggen dat het zalig lekker is. Het ijs is smeuïg, niet te zoet en plakkerig en smelt aangenaam in een mond. Ook de smaken zijn zeer verfijnd maar dat is logisch met de passie en goede ingrediënten die ze gebruiken.




Zo dit was mijn blog over OlliBolli, ik heb nog wat ijs zitten in de vriezer om na te genieten en laat zeker weten als jullie langs gaan of het jullie evengoed bevalt als bij mij. Ter info: er komen snel nog een 3 tal leuke blogs aan. So stay tuned!!


Zoete groetjes, Nathalie

P:S: Love yourself and treat yourself with some GOOD Ice-Cream! 






Disclaimer: Alle blogs die geschreven worden op My world & things i like zijn enkel en alleen mijn persoonlijke bevindingen en geen betalende opdrachten, indien dit wel zo is zal dit duidelijk vermeld worden. Ik ontvang soms promopaketten maar ga enkel publiceren wat ik zelf leuk vind vandaar ook de naam van de blog: My world & things i like! Dit zal dan ook nooit veranderen. Ook de meeste zaken die ik publiceer zijn aangekocht door mezelf al dan niet met een fixe korting. Ook daar selecteer ik enkel de zaken die ik leuk vind en met jullie wil delen. Bij vragen en of opmerkingen, aarzel niet mij te contacteren. Ook alle foto’s die gebruikt worden zijn door mezelf gemaakt of door het merk zelf waar ik toestemming voor heb ze te publiceren. NJOY Reading!  💕🌸

Reacties

Populaire posts